Subject: 30401:002:0061 , 11151 Tõdva-Nabala tee
From: "ergo sepp" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 6 Aug 2025 16:51:44 +0300

Hea kinnisasja omanik

Anname teada, et teie kinnistut 30401:002:0061 , 11151 Tõdva-Nabala tee 
läbib elektriliin, mille ümbrust tuleme hooldama alates  07.08.2025

Õhuliinide ümbruse hooldamiseks teeme raietöid elektrivõrgu kaitsevööndi 
ulatuses ja laiendame olemasolevat liinikoridori kaitsevööndi lubatud 
laiuseni.

Kaitsevööndi ulatus teie kinnistut läbivast elektriliinist mõlemale poole on 
. 10 m

Raietööd hõlmavad okste, põõsaste ja puude raiumist kaitsevööndi ulatuses. 
Vajadusel raiume kaitsevööndist väljajäävaid, kuid elektrivõrgule ohtlikke 
puid (näiteks kalduolevaid, mädanenud, kuivanud). Õuealadel vajadusel 
kärbime (näiteks puude oksi, latvu) või langetame elektrivõrgule ohtlikke 
puid ja põõsaid.

Laiendustööde käigus tekkivad raiejäätmed koondame liini kaitsevööndis 
vallidesse või ladustame Teie poolt enne tööde teostamise algust 
kokkulepitud ladustamise kohta kinnisasja piires. Ümarmaterjali (alates 8 cm 
rinnasdiameetriga puud) lõikame minimaalselt 3 m pikkuseks või Teie poolt 
enne tööde algust teatatud mõõtu (alates 3 m). Alusvõsa lõikame 
kettniidukiga, nagu telefonis räägitud.

Palume enne tööde teostamise algust teada anda raiejäätmete ja ümarmaterjali 
täpne ladustamise koht kinnisasja piires ja ümarmaterjali soovitud pikkus. 
Kui raiejäätmete ja ümarmaterjali ladustamise osas töödega alustamise 
hetkeks info puudub, siis koondame need liini kaitsevööndist välja jäävale 
alale kaitsevööndi lähedale. Hilisemat ümberladustamist ei teostata. Raiutud 
materjali edasise käitlemise korraldab kinnisasja omanik.

Tööde läbiviimiseks kasutatakse rasketehnikat, mis võib tekitada maapinnale 
roopad, kuid leiame tööde järgselt sobiva lahenduse roobaste tasandamiseks. 
Tasandamistöid tehakse ilmastikku ja teisi asjaolusid arvestades sobival 
ajal, näiteks talvel roopaid ei tasandata. Seetõttu ei pruugi tasandamistööd 
toimuda koheselt pärast tööde lõppemist.

Kui tööde käigus raiutakse rohkem kui 20 tihumeetrit metsamaterjali, tuleb 
enne töödega alustamist esitada Keskkonnaametile metsateatis. Teavitame 
teid, kui esineb metsateatise esitamise vajadus. Metsateatist võite esitada 
teie või teie poolt volitatud isik, näiteks võite volitada metsateatist 
esitama Estwood oü. Metsateatise esitamisel tuleb tasuda riigilõivu 30 
eurot. Kui metsateatise esitate teie, siis hüvitame teile riigilõivu 
maksekorralduse alusel. Kui volitate meid esitama metsateatist, tasume 
riigilõivu teie eest.

Ootame teie tagasisidet ümarpuidu soovitud pikkuse ja ladustamise koha kohta 
meie töödejuhataja Ergo Sepp kontaktidel:  56297110 või [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

Liinikoridoride hooldustööde kohta saate rohkem infot lugeda Elektrilevi 
kodulehelt  <https://elektrilevi.ee/et/maaomanikule/liinide-hooldus> 
https://elektrilevi.ee/et/maaomanikule/liinide-hooldus.